właściwości kurkumy, kurkuma z pieprzem, olej z kurkumy, kurkuma na co pomaga, curcuma właściwości, jak spożywać kurkumę, curcuma przyprawa,

Zanim Polecisz Komuś Kurkumę, Właściwości Kurkumy

Przeczytaj to koniecznie, zanim kiedykolwiek sięgniesz po kurkumę!

Nie ma wątpliwości, że kurkuma jest jedną z najbardziej korzystnych dla zdrowia przypraw na świecie. Jej głęboki, żółty kolor pochodzi z kurkuminy – aktywnego składnika kurkumy. Musisz jednak wiedzieć, że ta substancja to o wiele więcej niż intensywny kolor. Według badań to właśnie występowanie składnika kurkuminy jest powodem, dla którego kurkuma ma szeroki wachlarz właściwości leczniczych.

Abstrakty badań przechowywane w National Library of Medicine (baza danych znana jest również jako MEDLINE) potwierdzają, że kurkuma i jej pochodna glikozylowa polifenoli – kurkumina, składnik kurkumy ekstrahowanej z kłącza ostryżu długiego, zapewniają ponad 600 potencjalnych korzyści zdrowotnych kurkumy.

Mimo tego jednak, że kurkuma jest wysoce polecana jako część każdej diety jest kilka rzeczy, które trzeba wiedzieć, aby jak najwięcej czerpać dla naszego zdrowia z jej zalet. Kurkumina nie jest substancją, która łatwo wchłania się w organizmie. W wielu badaniach na zwierzętach i przy okazji badań klinicznych wykazano, że wchłanianie kurkuminy w organizmie jest tak niskie, że stanowi problem jeśli chcemy w pełni wykorzystać jej właściwości dla naszego dobra.

Mianowicie badania wykazały, że niezależnie od przyjmowanej dawki, stężenie kurkuminy w osoczu krwi, moczu i tkankach obwodowych, jeśli w ogóle są wykrywalne, są niezwykle niskie. Ten niski wskaźnik wchłaniania poważnie zmniejsza twoje szanse na czerpanie jak największych korzyści z poprawiających nasze zdrowie przypraw.

Jak zwiększyć wchłanialność kurkumy?

Biodostępność. Na szczęście istnieje kilka prostych sztuczek, które są niezwykle skuteczne w zwiększaniu biodostępności kurkumy.

1. Zawsze mieszaj kurkumę z czarnym pieprzem. Niewiele osób wie, że oprócz tego, że sam czarny pieprz dostarcza nam wielu korzyści zdrowotnych to jest również silnym adiuwantem z kurkumy. Według Nutrition Facts, w ciągu godziny po zażyciu odpowiedniej dawki kurkuminy, w naszym krwiobiegu pojawi się tak niewielki jej wzrost, że trudno nam będzie go zauważyć. Nasza wątroba będzie po prostu aktywnie próbowała się go pozbyć. Ale co się stanie, jeśli proces zostanie przyspieszony przez zażywanie jednej czwartek łyżeczki czarnego pieprzu? To niesamowite, ale zobaczysz niebotyczny wzrost poziomu kurkuminy we krwi. I choć użyto tę samą ilość kurkumy, jej biodostępność wzrosła o 2000%. Nawet naprawdę niewielka szczypta pieprzu jak jedna dwudziesta łyżeczki może znacznie podnieść skuteczność wchłaniania się kurkuminy w organizmie. I zgadnij, co jest najbardziej popularnym składnikiem curry oprócz kurkumy? Oczywiście czarny pieprz. Według badań nad wpływem piperyny na farmakokinetykę kurkumy u zwierząt i ludzi jednoczesne podawanie piperyny i kurkuminy zwiększyło biodostępność kurkuminy o 2000%.

2. Dodaj zdrowy tłuszcz do kurkumy.
Kurkuma jest rozpuszczalna w tłuszczach, co oznacza, że jej skuteczność ​​zależy od systemu funkcjonowania wchłaniania tłuszczów w organizmie. W połączeniu ze zdrowymi tłuszczami, takimi jak olej kokosowy, klarowanym masłem lub oliwą z oliwek, kurkumina jest bezpośrednio absorbowana do krwiobiegu poprzez system limfatyczny, częściowo omijając wątrobę. Innymi słowy, mniej kurkuminy jest narażone na działanie enzymów metabolicznych i pozostaje w ciele w swojej wolnej postaci.

3. Ciepło zwiększa biodostępność kurkumy.
Według dr Sukumara silnym składnikiem kurkumy jest kurkumina, która pomimo swojej mocy, bez pomocy nie jest wcale tak łatwo przyswajalna. By uczynić jej działanie skutecznym, weź patelnię i trochę ciepłego oleju.
,,Używam kurkumy niemal w każdym sosie. Co prawda wystarczy ćwierć łyżeczki, czy nawet pół łyżeczki, ale nie musisz oszczędzać – używaj jej hojnie.” Jednym ze sposobów, aby pomóc organizmowi wchłonąć kurkumę, jest regularne i intensywne używanie jej do gotowania.Jeśli masz ochotę, po prostu posyp potrawę kurkuma. W momencie, gdy podgrzejesz olej i dodasz do niego kurkumę, stanie się on dla ciebie całkowicie naturalny, a organizm łatwo zaabsorbuje ja do twojego organizmu. Podsumowując: Zaleca sie wykonanie tych trzech czynności w celu zoptymalizowania skuteczności kurkumy:

1. Podgrzej kurkumę, aby ja aktywować.

2. Połącz ja ze świeżo zmielonym, czarnym pieprzem, aby zwiększyć jej wchłanianie o 2000%.

3. Wymieszaj kurkumę z jednym ze zdrowych tłuszczów, aby uniknąć procesów metabolicznych w wątrobie. Według University of Maryland Medical Center, zalecana dzienna dawka kurkumy jest: Cały, wycięty korzeń: 1,5-3g Wysuszony, sproszkowany korzeń: 1-3 g

 

projekt natura, odchudzanie, jak schudnąć, udestepnij na FB photo by:

☠️☢️ TO MUSISZ ZOBACZYĆ ☠️☢️

 

 

Add your comment

Your email address will not be published.