Unieś nogi w górę joga podstawy,mata do jogi,joga dla dzieci,joga asany,joga dla poczatkujacych,joga w domu,hatha joga,ćwiczenia jogi,joga ćwiczenia,joga dla początkujących,joga,

5 RZECZY Które Staną Się Gdy Uniesiesz Nogi W Górę

Jeśli nigdy nie ćwiczyłeś jogi, prawdopodobnie nie przywykłeś również do trzymania nóg w górze. Wiem, że może Wam się to wydać dziwne, ale jak się okazuje, ten prosty zabieg ma kilka dość znaczących korzyści zdrowotnych.

Trzymanie nóg w górze na pierwszy rzut oka wygląda jak ćwiczenie, ale tak naprawdę jest to technika terapeutyczna. W jodze nazywa się tę pozycję Viparita Karani. Jest to pozycja nóg uniesionych na ścianie, której nazwa pochodzi od słów Viparita co znaczy odwrócone, inwersja oraz Karani czyli akcja, robienie. Bardzo łatwo wykonać tę pozycję w domu. Technika ta wykonywana jest zwykle w celu odnalezienia połączenia między twoim ciałem i umysłem, ale to nie wszystko. Jak się okazuje poprawia ona również krążenie. Oto niektóre z zalet praktykowania tej pozycji:

Zmniejsza retencję czyli zatrzymanie wody w naszych stopach i nogach.

Jeśli Twoje stopy i nogi puchną, jednym z powodów mogą być problemy z krążeniem, ale zawsze pamiętaj, by znaleźć prawdziwą przyczynę tej dolegliwości. Jak się okazuje, w niektórych przypadkach obrzęki mogą być spowodowane problemami z nerkami, sercem, nadwagą, przyjmowanymi lekami lub złymi nawykami żywieniowymi. To właśnie dlatego tak ważne jest, aby dowiedzieć się, co powoduje ten problem, by móc go skutecznie wyeliminować. Jednak jeśli szukasz jedynie sposobu na uczucie ulgi, pomocne może okazać się zwykłe trzymanie nóg w górze. Zawsze kiedy wykonasz tę pozycję jogi, pomożesz sobie wprawić w ruch płyny powodujące obrzęk.

Przynosi ulgę przemęczonym stopom.

Pozycja nóg opartych o ścianę to jeden z najlepszych sposobów na pozbycie się napięcia w nogach, stopach i biodrach. Możesz sobie wyobrazić jak bardzo zmęczone mogą być te trzy części naszego ciała po całym długim dniu. Wykonanie tej pozycji nawet na 20 minut może przynieść Ci wielką ulgę.

Unieś nogi w górę joga podstawy,mata do jogi,joga dla dzieci,joga asany,joga dla poczatkujacych,joga w domu,hatha joga,ćwiczenia jogi,joga ćwiczenia,joga dla początkujących,joga

Poprawia trawienie.

Viparita Karani to ćwiczenie zwane “aktywną inwersją”. Zmiana pozycji twojego ciała na taką, w której trzymasz nogi nad swoją głową pomoże Ci lepiej trawić. Ponadto przy dłuższej praktyce, pozycja ta wspomaga ruchy jelit i umożliwia wchłanianie się w naszym organizmie większej ilości składników odżywczych, co więcej, może ona skutecznie wyeliminować powstawanie zaparć, poprawi komfort życia i ogólny stan naszego zdrowia.

Relaksuje nasz układ nerwowy.

Oprócz wszystkich wspomnianych wcześniej korzyści zdrowotnych, omawiana pozycja pomoże ci się dotlenić. Dzięki niej dostarczysz swojemu organizmowi więcej powietrza zwłaszcza jeśli powoli, stopniowo i rytmicznie będziesz robić wdechy i wydechy. Najlepszą techniką jest wdychanie powietrza przez nos i wydychanie przez usta. Zabiegi te będą miały ogromny wpływ na nasz układ nerwowy. Dzięki nim usuniemy napięcie z naszych mięśni usytuowanych ponad żołądkiem i zatok.

Pomaga zrelaksować umysł.

Naprawdę warto poświęcić 20 minut twojego dnia i wypróbować tę pozycję jogi. Pierwszą rzeczą, którą u siebie zauważysz przy praktyce będzie fizyczna ulga, kolejną korzyścią będzie zrelaksowanie twojego umysłu. Viparita Karani sprzyja także właściwemu dotlenieniu mózgu. Co więcej, odpoczynek umysłu wprawi nas w stan medytacji co przyniesie prawdziwą ulgę i pozwoli naszym umysłom odpocząć. Dzięki temu będziemy również bardziej świadomi naszych ciał.

Inne potwierdzone badaniami zastosowania terapeutyczne tej praktyki to:
– lęki
– artretyzm
– bóle głowy, migrena
– zbyt wysokie i zbyt niskie ciśnienie krwi
– bezsenność
– lekka depresja
– dolegliwości oddechowe
– zaburzenia układu moczowego
– żylaki
– bolesne skurcze w trakcie menstruacji
– napięcie przedmenstrualne
– menopauza
Pozycja ta również:
– delikatnie rozciąga tylną część nóg, przód tułowia, tył szyi i przynosi ulgę w bólu pleców

Teraz, gdy wiesz już wszystko na temat korzyści płynących z praktykowania pozycji nóg uniesionych na ścianie, dam Ci konieczne wskazówki, jak prawidłowo ją wykonać:

Pozycja jest pasywną wersją stania na ramionach, wykonuje się ją przy użyciu pomocy. Do tej pozycji potrzebujemy wałka lub dwóch przylegających do maty klocków. Pozycja powinna być wykonywana przy ścianie lub drabinkach. Zanim rozpoczniesz przygotowania do pozycji, upewnij się, że wysokość ściany i dystans od niej są odpowiednie. Jeżeli twoje ciało jest słabo rozciągnięte, wałek lub koc powinien być niżej i dalej od ściany. Jeśli twoje ciało jest już dobrze rozciągnięte, użyj wyższej pomocy i przysuń ją bliżej ściany. Ułożenie w tej pozycji zależy również od wysokości ciała. Jeżeli należysz do osób niskich – przybliż się do ściany, jeśli do wyższych – oddal się od niej. Eksperymentuj tak długo, aż znajdziesz odpowiednią odległość i ułożenie ciała, pozycja ma być komfortowa. Wałek lub poduszka pomogą ci sprawić, że twoje nogi będą przyklejone pionowo do ściany, a twoje ramiona rozluźnione, rozciągnięte i zrelaksowane. Wystarczy zostać w tej pozycji przez co najmniej 15 do 20 minut, nie robiąc nic innego. Daj sobie czas na poczucie równowagi jaką wyzwala ta postawa, a spokój i relaks, które poczujesz, korzystnie wpłyną na przepływ powietrza w klatce piersiowej i mózgu. Nie zapomnij również założyć wygodnych ubrań, które nie będą Cię uciskać w talii i kostkach. Jeśli będziesz miał za ciasne ubrania, terapia nie będzie tak efektywna jako że jej głównym celem jest poprawa krążenia krwi. Jeśli będzie praktykował tę pozycję przez dłuższy czas, możesz zauważyć u siebie dodatkowe, indywidualne korzyści.

Przeciwwskazania:
– jako że jest to w pewnym sensie pozycja odwrócona, nie jest polecana przez niektórych nauczycieli w trakcie menstruacji, inni jednak uważają że przynosi ona ulgę w trakcie bolesnych miesiączek
Nie powinno się jej również stosować przy poważnych problemach ze wzrokiem jak np. jaskra, a przy uszkodzeniach szyi i pleców, najlepiej wykonywać tę pozycję pod okiem nauczyciela

Podziel się z nami opinią, jak praktykowanie Viparita Karani wpłynęło na twoje zdrowie i komfort Twojego życia. Powodzenia!

projekt natura udestepnij na FB

Photo by: 1, 2,

☠️☢️ TO MUSISZ ZOBACZYĆ ☠️☢️

 

 

Add your comment

Your email address will not be published.