jak pozbyć się gryzoni 2

Skuteczne Metody Na Ból Stawów

Każdy z nas od czasu do czasu odczuwa mniejszy lub większy ból. Nie zależy to od wieku czy stylu życia. Niestety osoby starsze są narażone na więcej dolegliwości związanych z poważnymi chorobami takimi jak osteoporoza czy artretyzm.

Odczuwany na co dzień ból nie musi jednak koniecznie wiązać się z chorobami stawów i kości. Może być również powodowany stylem życia danej osoby, na przykład w wyniku pracy za biurkiem jeśli przez cały dzień jesteśmy uwiązani do krzesła i siedzimy w jednej pozycji. Może to również dotyczyć pracowników fizycznych, którzy bezustannie przenoszą ciężkie przedmioty i to obciąża ich organizmy.

Dziś przygotowałam dla Państwa film, w którym opowiadam o kilku prostych trikach, które pomogą Państwu poradzić sobie z bólem stawów, a wszystko dzięki kilku wskazówkom, które choć bardzo proste i łatwe do wprowadzenia do codziennej rutyny, na pewno przyniosą ulgę w codziennym życiu.

Lód

Lód świetnie sobie radzi z łagodzeniem zapaleń bolących mięśni i stawów. Po to, by zafundować sobie natychmiastową ulgę w bólu, jak tylko poczujecie jego pierwsze objawy wystarczy zawinąć kilka kostek lodu w szmatkę lub plastikową torbę i nałożyć na zaognione miejsce. Uważajcie jednak, żeby nie odmrozić sobie skóry, dlatego polecam przytrzymanie lodu od 10 do 15 minut.

Terapia cieplna

Dopóki ból jest do zniesienia, lód powinien załatwić sprawę, ale jeśli nawet kuracja zimnem nie przynosi Państwu ulgi, znaczy to, że dolegliwości nie są wynikiem wysyłanych do mózgu sygnałów. Wtedy warto zmienić strategię i zastosować terapie cieplne, a więc wziąć bardzo gorącą kąpiel, do której warto jest dodać sól Epsom. To pozwoli intensywnie rozluźnić mięśnie i zredukować ból. Najbardziej popularna forma terapii ciepłem to sauna, ale możesz urządzić sobie domową parówkę, która będzie nie mniej efektywna od tej profesjonalnej.

Masaże

Co prawda nie poleca się masowania samego siebie, ale nie każdy z nas ma dostęp i możliwości, by regularnie korzystać z pomocy profesjonalisty. Po to, by ulżyć bólom mięśni, należy delikatnie uciskać problematyczne obszary i okrężnymi ruchami powodować ich rozluźnienie. W przypadku kiedy bóle są częste i uporczywe, bardzo polecam regularne, cotygodniowe wizyty u profesjonalnego masażysty, a wszystko dlatego, że profesjonalna masażystka nie tylko zna skuteczne techniki, ale ma również w zanadrzu kremy, olejki i żele, które pomogą uśmierzyć ból.

Olejki do masażu

Warto jest wmasowywać w bolące miejsca łatwo dostępne i całkowicie naturalne olejki eteryczne. Najbardziej skuteczne okażą się te, które zawierają składniki przeciwzapalne takie jak olejek z czarnego pieprzu czy rozmarynowy.

Stretching czyli rozciąganie

Rozciąganie się jest bardzo powszechnym, prostym i skutecznym sposobem na roziągnięcie mięśni, bardzo popularnym na siłowniach. Wszystko dlatego, że rozciąganie pomaga uniknąć przeciążenia mięśni przed lub po treningu. Często wystarczy jedynie około 10 minut, by zmniejszyć ból stawów spowodowany pozostawaniem przez dłuższy czas w tej samej pozycji.

Musicie jednak Państwo wiedzieć, że rozciąganie nie będzie szczególnie pomocne dla tych, którzy mają uszkodzone mięśnie lub podlegają surowej treningowej rutynie. Każdego ranka powinniśmy się rozciągać przez co najmniej 5 minut poświęcając szczególną uwagę rękom i nogom. To naprawdę może Państwu pomóc przy problemach z bólem stawów.

Spacery

Główną korzyścią płynącą z częstych spacerów jest pomoc w uniknięciu zasiedzenia. Jak wszyscy wiemy nikomu nie służy osiadły tryb życia. W dodatku, by pomóc uśmierzyć nieco bóle stawów i mięśni nie musisz wcale dużo chodzić. Wystarczy zacząć od 20 minut 2 lub 3 razy w tygodniu. Warto maksymalnie wykorzystać ten czas, dlatego podczas spacerów jak najwięcej poruszaj ramionami, rozluźnij szyję i ciesz się sobą.

Joga

Joga jest jedną z najstarszych tradycji samodoskonalenia i wewnętrznego rozwoju kultywowaną przez człowieka. Joga od tysiąca lat pomaga nam zapobiegać i leczyć bólom stawów i mięśni. Regularna praktyka jogi poprawia elastyczność ciała, łagodzi stres i zapobiega skurczom. Jeśli z jakichkolwiek powodów nie możesz uczestniczyć w zajęciach jogi organizowanej przez certyfikowaną szkołę, zawsze możesz spróbować wgłębić się w jej tajniki w domowym zaciszu. W Internecie znajdziecie Państwo niezliczoną ilość lekcji na przykład na Youtubie, ale są również szkoły, do których można wykupić dostęp takie jak Portal Yogi, gdzie umieszczono wiele filmów z różnych styli i praktyk jogi.

Zdrowe odżywianie

W większości przypadków braki niektórych składników odżywczych powodują tendencje do występowania skurczy, bóli stawów i mięśni. Aby temu zapobiec ważne jest utrzymywanie zrównoważonej diety i dostarczanie naszemu organizmowi składników z różnych grup produktów żywnościowych takich jak: zdrowe tłuszcze, białka i węglowodany

Nawadnianie

Kiedy twoje mięśnie nie są prawidłowo nawodnione, nie mogą ani nabrać, ani odzyskać elastyczności, a to znacznie utrudnia leczenie bólu. Braki wody w twoim organizmie w połączeniu z siedzącym trybem życia lub zbytnim wysiłkiem i przeciążaniem mięśni zwiększa ryzyko bólu. To właśnie dlatego każdego dnia powinniśmy wypijać co najmniej dwa litry wody dziennie, a nasze mięśnie i stawy będą nam za to wdzięczne. Latem lub przy intensywnych treningach możemy potrzebować znacznie więcej niż dwa litry, grunt to pozostać nawodnionym, dlatego zawsze warto upewnić się ile wody wypiliśmy do tej pory i obrać strategię na regularne nawadnianie. Moim sposobem jest bezustanne towarzystwo butelki z wodą w zasięgu mojej ręki.

Odpoczynek

Odpoczynek jest niezbędnym elementem naszej egzystencji i dobrego zdrowia, ponieważ niestety niemal wszystkie obowiązki, jakimi jesteśmy obarczeni powodują stres, a to stres jest jednym z najdotkliwszych źródeł bólu stawów. Ważne jest, by spać (w zależności od trybu i rytmu życia) od 6 przy życiu w komfortowych warunkach pozbawionym stresu do 8 godzin, jeśli codziennie musimy stawiać czoła stresującym sytuacjom. Ważne jest jednak, by starać się utrzymywać tę samą ilość godzin snu każdego dnia. Pamiętajcie, że mięśnie to właśnie podczas snu same się naprawiają.

Możesz obejrzeć w formie filmu – Youtube
Odwiedź nasz kanał na YouTubeProjekt Natura
Author

Share and Enjoy !

0Shares
0 0
Projekt Natura