ból piety przy chodzeniu, bol piety przyczyny, bóle stop, pieczenie stop, ostrogi piętowe leczenie, ostrogi leczenie

MOCZ SWOJE STOPY W ZIMNEJ WODZIE KAŻDEJ NOCY TO CO SIĘ STANIE CIĘ ZASKOCZY

Kąpiele, w których zamiast gorącej wody napełniamy wannę lodem stają się coraz bardziej popularne wśród profesjonalnych sportowców, ale także tych, którzy po prostu lubią sport i ćwiczą w wolnym czasie.

Zanurzanie zmęczonych stawów i mięśni w lodowatej wodzie pobudza przepływ krwi i zmniejsza stany zapalne. Zimna woda powoduje, że zwężają się nasze żyły, krew oczyszcza z toksyn oraz łagodzi bóle mięśni. Myśląc logicznie, jeśli sposób ten świetnie sprawdza się w przypadku światowej klasy sportowców, takich jak na przykład Ronaldo, który tuż po meczu zajada się pizzą po czym bierze na zmianę gorącą i zimną kąpiel, powinien sprawdzić się również dla osób, które chcą poprawić krążenie i przynieść ukojenie stopom po całym, ciężkim dniu w pracy.

ból piety przy chodzeniu, bol piety przyczyny, bóle stop, pieczenie stop, ostrogi piętowe leczenie, ostrogi leczenie

Wielu lekarzy i fizjoterapeutów bada korzyści zdrowotne akupunktury czy terapii lodem, tzw. krioterapii, ich związek z medycyną wschodnią i wpływ na ogólny stan zdrowia pacjentów. Wszyscy oni zgodnie twierdzą, że zdrowe stopy to podstawa dobrego samopoczucia. Wszystko dlatego, że cały układ nerwowy, wszystkie nerwy w naszym ciele są ze sobą połączone i prowadzą aż do stóp. Określone obszary naszych stóp i ich stan mogą odpowiednio odzwierciedlać stan naszego zdrowia w odpowiadających im organach.

Ogólnie przyjmuje się, że obszar palców u stóp połączony jest z głową, a obszar pięt ze stopami. Jeśli więc na przykład nasz duży palec ma jakieś stwardnienia może to oznaczać podatność na bóle głowy, inne symptomy wskażą nam problemy z układem nerwowym podczas gdy inny obszar zasygnalizuje kłopoty z płucami. Podsumowując więc, uszkodzenia naszych stóp mogą sugerować poważne wewnętrzne problemy w całym naszym ciele. Koniec końców dbanie o nasze stopy i poprawa przepływu krwi zdecydowanie poprawią ogólny stan naszego zdrowia. Dlaczego więc nie spróbować kąpieli lodowej dla stóp? Przygotowanie i poddanie się tego typu zabiegowi nie trwa długo, a niezaprzeczalną jego korzyścią będzie wzmocnienie układu odpornościowego. Najlepiej jest nalać do wanny samej zimnej wody tak, aż zakryje całe nogi do pasa. Czas jaki spędzimy w wodzie również ma tutaj duże znaczenie.

Najlepiej jest wytrzymać około 15 minut, ponieważ jeśli wyjdziecie z wody po paru minutach rezultaty nie będą tak dobre jak po dłuższym czasie spędzonym w wodzie. Można sobie dorzucić też do wody lodu, żeby było jeszcze zimniej, ale ja osobiście moczę jedynie nogi i samo to jest dla mnie dość trudnym doświadczeniem. Najlepiej jest powtarzać czynność przez dwa tygodnie, codziennie wieczorem w ramach relaksu. Paradoksalnie jest to zdrowe również wtedy, gdy przechodzisz chorobę taką jak przeziębienie lub grypa. Jeśli postanowisz zrobić lodową kąpiel stóp oto czego potrzebujesz:

– Miska wystarczająco duża, aby całkowicie zanurzyć w niej stopy;

-Woda z kranu;

– i około 20 kostek lodu.

Umieść wodę i kostki lodu w wiadrze i poczekaj, aż woda stanie się przyjemnie zimna. Włóż stopy do miski, aż całkowicie się zanurzą. Na samym początku jak najszybciej będziesz chciał wyjąć stopy, ale nie martw się, szybko się rozgrzeją. Policz do 15 i wyjmij stopy.

 

 
projekt natura udestepnij na FB
 
Designed by nensuria / Freepik Designed by javi_indy / Freepik
 

☠️☢️ TO MUSISZ ZOBACZYĆ ☠️☢️

 

 

Add your comment

Your email address will not be published.