naturalne metody na zmarszczki min

SEKRET Długowieczności Mnichów UJAWNIONY!

Czujesz się staro, mimo że jeszcze wiele mógłbyś zdziałać? Dziś poznacie 8 zasad mnichów z Shaolin, których przestrzegają, by zachować zdrowie, gibkość i witalność. Klasztor Szaolin to świątynia buddyjska wybudowana w 495 roku, znajdująca się w Chinach, w prowincji Henan.

Historyczny ośrodek buddyzmu mahajana i sekty chan, miejsce legendarne dla chińskich sztuk walki, który obecnie jest również ważnym ośrodkiem turystycznym regionu. Legenda głosi, że Bodhidharma przybywszy do klasztoru stwierdził, iż miejscowi mnisi są senni i chorowici, dlatego też wprowadził obowiązkową i codzienną gimnastykę, opartą po części na indyjskim tańcu wojennym imitującym ruchy wojowników w trakcie walki, po części na ćwiczeniach indyjskiej jogi.

Następnie z tej właśnie gimnastyki mnisi rozwinęli całe bogactwo chińskich sztuk walki. Istnienie zaś różnorodnych stylów walki legenda tłumaczy tym, że pewnego razu klasztor został spalony przez wojska którejś z okupacyjnej dynastii i z pogromu uratowało się kilku mnichów, którzy uciekli w różne rejony Chin i tamże mieli nowych uczniów.

O tym, że legenda nie mówi prawdy, stwierdzają jedne z najstarszych tekstów języka chińskiego, które w sposób bezsprzeczny wskazują, że sztuki walki były dobrze znane w Chinach na długo zanim pojawił się tam buddyzm.

Współczesny badacz historii chińskich sztuk walki Stanley Henning wyraża przypuszczenie, że przypisywanie klasztorowi Shaolin roli źródła sztuk walki i powoływanie się w ich nauczaniu na “mnicha z Shaolin”, było na rękę tajnym organizacjom działającym przeciwko obcej, mandżurskiej dynastii Qing w XVIII i szczególnie XIX wieku.

A oto 8 zasad, których przestrzeganie zapewnia mnichom zdrowie, siłę i witalność:

Nie spiesz się

Wielozadaniowość nie zawsze okazuje się najlepszym pomysłem na wypełnianie obowiązków. Misi mówią: działaj wolno, skupiaj się na konkretnym celu i szczególnie dbaj o jakość, a nie na ilości wykonanych zadań. Cokolwiek robisz rób to uważnie.

Rozciągaj się i relaksuj

Wszyscy wiemy, że ćwiczenia fizyczne są ważnym sposobem na zachowanie zdrowia i zapobieganie skutkom starzenia się, ale poświęcenie czasu na rozciąganie i regenerację okazuje się jeszcze ważniejsze szczególnie, jeśli angażujesz się w wymagające dużego wysiłku ćwiczenia. Stretching i czas na regenerację nie tylko pomoże Ci zachować balans, ale także uniknąć potencjalnych obrażeń.

Rób przerwy

W celu zachowania wiecznej młodości niezbędny jest odpoczynek. Podczas pracy mnisi z Shaolin od czasu do czasu dają sobie przerwę na oddech, nawet jeśli mają napięty harmonogram. Nie oznacza to, że co 10 minut musisz wstawać zza biurka i pić 20 kaw dziennie. Jeśli masz typową pracę w trybie ośmiogodzinnym, zrób sobie 15-minutową przerwę po pierwszych 4 godzinach, zjedz lunch i zrób sobie kolejną przerwę późnym popołudniem.

Nie rzucaj słów na wiatr

Jesteś gadułą? Według mnichów z Shaolin, mówienie zużywa zbyt dużo energii, którą można wykorzystać do lepszych celów. Dlatego też, jeśli nie jesteś mówcą motywacyjnym i Twoja praca nie wymaga ciągłej paplaniny, kieruj się zasadą “akcje głośniejsze niż słowa”.

Nie gniewaj się

Kiedy coś nie idzie po twojej myśli, pewnie zdarza Ci się czasem zezłościć, choć pewnie masz świadomość, że gniew choć złudnie może dawać wrażenie skutecznego, bo przynosi pewnego rodzaju oczyszczenie, tak naprawdę sprawia, że złoszcząc się generujemy jeszcze więcej negatywnej energii, przez co dodatkowo się stresujemy, a jak wszystkim wiadomo, stres to największy sprzymierzeniec przedwczesnego starzenia się.

Kontroluj swoją radość

Jeśli tak jak ja jesteś pełen radości, często się śmiejesz i rozsyłasz pozytywną energię musisz wiedzieć, że nie ma w tym nic złego, rób tak dalej, tylko pamiętaj, że czysta, nieokiełznana radość pozbawia Cię dużych ilości energii, przez co ​​uczucie szczęścia może skończyć się wcześniej i być bardziej dotkliwe, niż gdybyśmy je sobie dawkowali.

Nie przesadzaj

Nie warto zbyt dużo myśleć i analizować, ponieważ samo nadmierne myślenie o problemach nie prowadzi do ich rozwiązania. Co gorsza, najpewniej wyobrażasz sobie wtedy najgorsze możliwe scenariusze, nawet jeśli są one zupełnie nieprawdopodobne i niedorzeczne. Niepokój, zamartwianie i skupianie się na negatywach również prowadzi do szybszego starzenia się.

Kontroluj apetyt

W kontroli apetytu nie chodzi jedynie o rozsądny dobór produktów diety i rezygnację z jedzenia pączków na śniadanie. Mnisi z Shaolin uważają, że kiedy odczuwasz lekki głód, utrzymujesz stan większej czujności. Tak więc w celu zachowania koncentracji, czasem warto jest odmówić sobie przekąski.

Możesz obejrzeć w formie filmu – Youtube
Odwiedź nasz kanał na YouTubeProjekt Natura
Author

Share and Enjoy !

0Shares
0 0
Projekt Natura