jak zapobiegać chorobie alzheimera min

5 Rzeczy które musisz robić aby zatrzymać demencję lub chorobę alzheimera

Z własnych doświadczeń i od ludzi, których wciąż spotykam na swojej drodze wiem, że w ciągu ostatnich kilku dekad choroba Alzheimera stała się najbardziej powszechną ze wszystkich chorób demencyjnych.

Choroba Alzheimera tak jak inne choroby demencyjne stały się prawdziwym wyzwaniem współczesnego świata. Wydłużanie się długości życia sprzyja zwiększaniu występowania tego typu chorób. Niestety do tej pory nie opracowano skutecznych metod leczenia demencji i chorób pokrewnych jednak wielu specjalistów, opiekunów, psychologów, terapeutów czy psychoterapeutów rozwija techniki pracy z osobami cierpiącymi na choroby otępienia.

jak zapobiegać chorobie alzheimera, co powoduje alzheimera

Dla wielu z nas jest to najbardziej przerażający scenariusz starości. Musicie jednak wiedzieć, że w grupie ryzyka są ci, którzy walczą z utratą pamięci i obniżeniem zdolności oraz rozwojem innych zaburzeń psychicznych. Choroby Parkinsona i Huntingtona znajdują się w grupie chorób otępiennych. Niestety większości z nich nie da się wyleczyć i co najgorsze bardzo szybko postępują. Demencję diagnozuje się kiedy ogólne skupienie i na przykład zdolność kodowania ostatnich wydarzeń sprawia danej osobie trudność. Najłatwiej jest rozpoznać pierwsze objawy demencji poprzez ciągłe powtarzanie przez pacjenta tych samych pytań.

Tym symptomom towarzyszyć będzie również depresja, senność i ogólne poczucie obojętności. I chociaż nie ma jeszcze lekarstwa na chorobę Alzheimera i jej podobnych, w dzisiejszym filmiku chciałabym Wam przedstawić kilka porad jak możemy pracować, by zmniejszyć ryzyko zachorowania na tę przykrą i dotkliwą przypadłość.

Po pierwsze i najważniejsze, czy wiesz, że jedzenie naturalnej, zdrowej żywności i zmniejszenie przyjmowania leków farmaceutycznych może zmniejszyć u ciebie prawdopodobieństwo wystąpienia demencji? To samo dotyczy ludzi, którzy ekscesywnie spożywają alkohol i palą papierosy – te nawyki również narażają nas na nadmierne ryzyko demencji. Bardzo polecam Wam rozważenie proponowanych przeze mnie dziś zdrowych praktyk, które mogą zapobiec niepotrzebnym dolegliwościom, które w przypadku ich zignorowania pojawią się z wiekiem.

1. Regularne przyjmowanie witaminy D.
Witamina D jest ważną substancją wspierającą nasze umiejętności kognitywne, dlatego regularna suplementacja może realnie wpłynąć na ochronę twojego organizmu przed chorobami demencyjnymi. Co prawda to słońce dostarcza nam najwięcej witaminy D, której potrzebujemy szczególnie w okresach jesienno-zimowych, ale zrobilibyśmy sobie prawdziwą przysługę, regularnie suplementując tę konkretną witaminę. Witamina B pomaga także w walce z problemami pojawiającymi się wraz z wiekiem poprzez utrzymywanie w dobrej kondycji naszego układu sercowo-naczyniowego.

jak zapobiegać chorobie alzheimera

2. Aktywność fizyczna.
W zapobieganiu chorób demencyjnych bardzo ważne jest zachowanie mentalnej, fizycznej, psychicznej, a nawet społecznej aktywności. Niejednokrotnie bowiem udowodniono, że aktywność zmniejsza ryzyko demencji. Utrzymywanie naszego ciała i umysłu w równowadze i unikanie stresu pozwala nam zwalczać choroby demencyjne. Warto więc regularnie sięgać po krzyżówki, sudoku i sam siebie wyzwij na pojedynek ochrony zdrowia. Stwierdzono również, że te osoby, które mówią więcej niż jednym językiem mają mniejszą szansę zachorowania na demencję i związane z nią problemy przesuwając je nawet o 5 lat. Pamiętajcie, że nigdy nie jest za późno na rozpoczęcie nauki i stymulowanie swojego mózgu. Receptą na wiele problemów demencyjnych jest również zdrowe serce.

Dostarczenie naszemu mózgowi wystarczającej ilości krwi jest nie do przecenienia jeśli długotrwale chcemy zadbać o nasze zdolności kognitywne. Warto jest codziennie spędzić choć trochę czasu na świeżym powietrzu i starać się ćwiczyć przynajmniej przez przez pół godziny dziennie tak, aby w dłuższej perspektywie zobaczyć niesamowite rezultaty.
Oczywiście w omawianych dziś przeze mnie warunkach zdrowotnych niezbędne jest dbanie o nasz układ naczyniowo-sercowy, kondycję fizyczną czy rozwój edukacyjny, ale co ciekawe w skutecznej ochronie przed Alzheimerem ważne jest również zachowanie zdrowych relacji z ludźmi którzy nas wokół otaczają. Stałe kontakty z przyjaciółmi, członkami rodziny i kolegami z pracy sprawi, że nie będziesz czuł się odosobniony i samotny. W tej sytuacji bardzo ważne jest nie lekceważenie pozytywnego wpływu, jaki dobre zdrowie psychiczne może mieć na twoją przyszłość w aspekcie dobrego zdrowia.

3. Pozbądź się złych nawyków.
Nie sięgaj już tak często po butelkę alkoholu, połam papierosy i postaraj się znaleźć lepsze zajęcie niż podupadanie na zdrowiu przez umacniane od lat złe nawyki. Nie jest tajemnicą, że nadmierne i regularne spożywanie alkoholu zwiększa ryzyko demencji. Palenie z kolei uszkadza prawie każdą część naszego ciała, nie tylko płuca o której zazwyczaj martwimy się najbardziej. Wykazano, że ci, którzy palą nawet jednego papierosa dziennie, są narażeni na rozwój demencji nawet o 45% bardziej od tych, którzy nie palą. Nawet jeśli przez długi czas nadużywałeś alkoholu i papierosów, rzucając palenie i odstawiając napoje alkoholowe możesz odwrócić efekty zniszczeń.

jak zapobiegać chorobie alzheimera,co powoduje alzheimera

4. Regularne badania kontrolne.
Regularne wizyty u lekarza, który naprawdę poświęci Wam uwagę, będzie dociekliwy i szczery pozwolą ci zobaczyć wszelkie wczesne znaki ostrzegawcze. Śledzenie wyników ciśnienia krwi i poziomu cholesterolu jest zalecane częściej w miarę tego, jak postępujemy z wiekiem. Właściwe odżywianie i dbanie o prawidłową wagę również okaże się niezwykle korzystne. Otyłość i choroby serca to dwa główne czynniki ryzyka związane z demencją.

5. Zachowuj bezpieczeństwo.
Badania pokazują, że urazy głowy prowadzą do zwiększenia się prawdopodobieństwa demencji w późniejszym życiu. Jeśli jesteś śmiałkiem, który lubi ryzyko, zachowaj proszę niezbędne środki ostrożności, aby upewnić się, że nie narazisz się na poważne obrażenia głowy. Wspinaczka górska, skoki na bungee, kolarstwo górskie czy sporty wodne zawsze powinny być wykonywane prawidłowo z zachowaniem niezbędnych i dodatkowych środków ostrożności jak na przykład obligatoryjne noszenie kasku.

Możesz obejrzeć w formie filmu – Youtube

Odwiedź nasz kanał na YouTubeProjekt Natura

Projekt Natura