co na wzdęcia 1

Jak Pozbyć Się Wzdęć W 15 Minut

Czy miewasz czasem tak, że twoje spodnie stają się ciaśniejsze i masz poczucie, że twój żołądek zaraz wybuchnie? Jeśli nie jesteś typem osoby, która lubi sobie zjeść i zazwyczaj ograniczasz się do małych porcji, ale mimo wszystko masz po tym uczucie wzdęcia, nie jest to normalne.

Wzdęcia mają wiele przyczyn. Najczęstszą z nich jest nietolerancja niektórych pokarmów, alergie żołądkowe drażniące błony śluzowe lub wszelakie problemy trawienne.

Jak się okazuje większość osób cierpiących na wzdęcia nie toleruje laktozy. Oprócz zwracania większej uwagi na to, co właściwie jesz i obserwowania jak Twoje dietetyczne wybory wpływają pracę twojego żołądka jest kilka innych czynności, które warto zrobić, aby pozbyć się wzdęć.

W celu złagodzenia, a nawet pozbycia się tych nieprzyjemnych symptomów warto obejrzeć i postępować zgodnie ze wskazówkami przedstawionymi w dzisiejszym artykule.

Jeśli nie masz zatwardzenia, spożywanie większej ilości błonnika może pogorszyć twoją sytuację. Osoby z prawidłowymi ruchami żołądka powinny tymczasowo unikać pokarmów bogatych w błonnik zwłaszcza jeśli wzdęciom towarzyszy dużo wydalanie gazów.

Dokładne przeżuwanie

Ci którzy jedzą szybko i łapczywie, przy każdym gryzie połykają nie tylko jedzenie, ale również zbyt duże ilości powietrza. To z kolei powoduje utknięcie pokarmów w żołądku po czym nasz układ trawienny musi stoczyć niemałą walkę, by doprowadzić proces do końca. Podobnie dzieje się podczas picia napojów przez słomkę.

Gotuj warzywa

Jak się okazuje choć surowe warzywa dostarczają naszemu organizmowi więcej potrzebnych minerałów i witamin niż te gotowane, surowe potrawy mogą powodować wzdęcia, ponieważ ich trawienie trwa dłużej.

Unikaj napojów gazowanych

Kwasowe lub gazowane napoje mogą być bardzo szkodliwe dla naszego zdrowia, zwłaszcza jeśli zmagamy się ze wzdęciami. Kawa, herbata, soki i napoje alkoholowe są przykładami napojów, które mogą powodować gromadzenie się gazów. Napoje, w których składzie możemy znaleźć sztuczne słodziki takie jak sorbitol i ksylitol, również mają taki sam efekt.

Unikaj tłustych potraw

Smażone i tłuste potrawy są najtrudniejsze do strawienia i to właśnie dlatego podrażniają nasz żołądek powodując uczucie ciężkości. Istnieją pokarmy, które zawierają tłuszcze korzystne dla naszych ciał nie powodując tym samym wzdęć i niestrawności, jak na przykład orzechy czy awokado. Zalecamy ograniczenie spożycia tłuszczów zwierzęcych i staranie się spożywania większej ilości owoców i warzyw.

Alergie pokarmowe

Zawsze warto również upewnić się, że w twoim przypadku wzdęcia nie są powodowane jakąkolwiek alergią lub nietolerancją, którą możesz mieć, ponieważ nietolerancja laktozy jest statystycznie jedną z najczęstszych przyczyn wzdęć u ludzi. Ich organizmy nie mają niezbędnego do rozbicia cukru obecnego w laktozie enzymu przez co odczuwają dyskomfort i mają obrzęki. Jeśli w waszym przypadku to właśnie laktoza jest winowajczynią, najlepiej jest unikać mleka i jego pochodnych.

W celu poprawy swojego stanu i zmniejszenia dyskomfortu spowodowanego dietą, polecam wypróbowanie przepisu, który za chwilę Państwu podam. Za chwilę dowiecie się jak zrobić napój, który zmniejsza uczucie dyskomfortu żołądkowego szybko i skutecznie:

A oto składniki:

  • 140 g papai
  • 1 łyżka żelu z aloesu
  • 1 łyżka suszonych nasion kopru włoskiego
  • 1 szklanka wody

Instrukcje:

Zaparz nasiona kopru przez 20 minut. Po upłynięciu tego czasu, dodaj do mikstury żel z aloesu i papaję po czym przez kilka sekund mieszaj, a następnie wypij mieszaninę.

Możesz obejrzeć w formie filmu – Youtube
Odwiedź nasz kanał na YouTubeProjekt Natura
Author

Share and Enjoy !

0Shares
0 0
Projekt Natura